Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου 2011

30+1 λόγοι που ΔΕΝ είμαι περήφανος που είμαι Έλληνας

Διαβάζω και ξαναδιαβάζω αυτά τα chain letters στο Facebook που λένε πόσο γαμάτο είναι να είσαι Έλληνας επειδή η λέξη “φιλότιμο” δεν υπάρχει σε άλλο λεξιλόγιο, γιατί είμαι απόγονος του Πλάτωνα και του Αριστοτέλη, γιατί καθαρίζω το άντερο για το κοκορέτσι με περισσή χάρη και άλλες τέτοιες καγκουριές και μου έρχεται να ξεράσω τη χολή μου, το σπληνάντερο μου μέσα που με έκανε νεοέλληνα. Για να προσπεράσω το γεγονός ότι η λέξη φιλότιμο απλά υπάρχει στο ελληνικό λεξικό, καθώς πλέον η έννοια αυτή έχει χαθεί από τον καθένα, θα προσπαθήσω να βρω κάποιες αντίστοιχες καγκουριές που δε με τιμούν καθόλου που είμαι νεοΈλληνας και που θα κάνει τον κάθε περήφανο απόγονο του Αχμέτ πασά να κοιταχτεί στον καθρέφτη και να αντικρίσει την τραγική αλήθεια.


Έτσι λοιπόν, είμαι περήφανος που είμαι Ευρωπαίος και όχι Έλληνας γιατί:


  • οι φόροι μου πηγαίνουν σε δρόμους, πλατείες και γέφυρες και όχι στις τσέπες του κάθε αρχιλαμόγιου πολιτικού – εργολάβου – γιατρού – μεσάζοντα – εφοριακού – πολεοδόμου – παπά κλπ κλπ

  • δε κλέβω το κράτος που ο ίδιος δημιούργησα

  • δε ψηφίζω ξανά και ξανά τους ίδιους πολιτικούς, που ξέρω ότι έχουν κλέψει μόνο και μόνο για να με βολέψουν στο δημόσιο ή επειδή τους ξέρω από την τηλεόραση

  • όλοι οι Έλληνες που διέπρεψαν το έκαναν στο εξωτερικό και όχι στη χώρα τους

  • ξέρω ότι το κράτος είμαι εγώ και όχι κάποιος αόριστος εχθρός

  • δε καλύπτω συμπολίτες μου που με κλέβουν, για να μη θεωρηθώ ρουφιάνος

  • ο νόμος θα εφαρμοστεί σε οποιονδήποτε, όσο ψηλά κι αν είναι

  • τα δικαιώματα μου σταματάνε εκεί που αρχίζουν τα δικαιώματα του άλλου και όχι όπου εγώ γουστάρω

  • είμαι ανεξάρτητος από τα δεκαοχτώ μου και όχι μαμόθρεφτο μέχρι τα σαράντα

  • δημιουργώ πολιτισμό, δε ζω με την ανάμνηση του παρελθόντος

  • δε χρειάζεται να ξέρω κανέναν για να κάνω τις δουλειές μου

  • δε πληρώνω κανέναν εξεταστή για να βγάλω δίπλωμα

  • ξέρω πως αν παρκάρω παράνομα, η τροχαία θα μου κόψει τον κώλο και δε θα κάνει τα στραβά μάτια

  • οι δρόμοι μου είναι καθαροί, τα πάρκα μου επίσης, οι πλατείες κι αυτές και όχι τίγκα στο σκουπίδι και στα σκατά των σκύλων

  • δε θεωρώ τους υπολογιστές και το ίντερνετ δημιούργημα του διαβόλου

  • ξέρω να προστατεύω τα δάση μου και όχι να τα καίω για να χτίσω μεζονέτες

  • χτίζω αυθαίρετο σημαίνει κατευθείαν κατεδάφιση και όχι τακτοποίηση

  • πληρώνω τον καφέ μου 1.5 ευρώ και όχι 5

  • πληρώνω το ποτό μου 3 ευρώ και όχι 10

  • δεν επιδοτώ κανέναν αγρότη για να το παίζει μούρη με Cayenne

  • δε χάνω μια μικρή κωμόπολη το χρόνο από θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα

  • ξέρω πως τα πτυχία κόποις - και όχι copies - κτώνται

  • ξέρω πως για να αμειφθείς πρέπει να δουλέψεις και όχι να κλαίγεσαι όλη μέρα στους δρόμους

  • οι Εφιάλτες μου βρίσκονται στη φυλακή και όχι στη Βουλή

  • δε κλείνω κάθε τρεις και λίγο τους δρόμους, διαδηλώνοντας για το παραμικρό

  • δε σπάω, δε καίω, δε καταστρέφω την περιουσία κανενός στο όνομα κάποιας ιδεολογίας

  • δεν παίρνω το αυτοκίνητο μου για μια απόσταση δέκα μέτρων

  • δουλειά δε σημαίνει θεσούλα στο δημόσιο

  • δε κλέβω τους τουρίστες που έρχονται στη χώρα μου

  • μπροστά στους Queen και τον Beethoven, τι να μου πει ο Νotis


μα το κυριότερο:

  • ΔΕΝ είμαι περήφανος για τα ελαττώματα μου


Δε μου έρχονται άλλα, αν και είμαι σίγουρος πως θα γέμιζα τόμους ολόκληρους αν καθόμουν να σκεφτώ περισσότερα. Δικαίωμα να διαφωνήσει έχει ο καθένας (είμαι ήδη σίγουρος για τις αντιδράσεις του στυλ ”αν δε σ' αρέσει πήγαινε ζήσε έξω” και λοιπές μαλακίες”) αλλά δε πειράζει. Για το γεγονός ότι είμαστε οι μόνοι που πετάμε γαρίφαλα στα μπουζούκια πραγματικά πρέπει να είμαστε περήφανοι. Ναι. Έτσι ρε ελληνάρα.

8 σχόλια:

  1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εφόσον γράφεις στα Ελληνικά και όχι στα Αγγλικά (κι ας χρησιμοποιείς λατινικούς χαρακτήρες), είναι τα chain letter, χωρίς “s”. Η καλή μας γλώσσα μας επιτρέπει να μη χρειάζεται να ξέρουμε πώς κλίνονται οι ξένες λέξεις (πχ, σε σωστά Ελληνικά είναι το φόρουμ, τα φόρουμ, και όχι τα φόρα, όπως λένε αυτοί που θέλουν να το παίζουν μορφωμένοι ;ρ), και το γράφω εδώ για να το δουν και άλλοι.
    Πριν από κ, π, τ, ξ, ψ, μπ, γκ, ντ μπαίνει ν (αλλιώς όχι), οπότε είναι δεΝ κλέβω, δεΝ ψηφίζω, δεΝ κλείνω, δεΝ καίω, δεΝ καταστρέφω.
    Πού ξέρεις τι πολιτικούς ψηφίζουν στο εξωτερικό; Από όσες περιπτώσεις ξέρω, κι εκεί τα ίδια κόμματα είναι πάντα στην εξουσία..
    Δεν έχω δει πώς είναι οι ισπανικές, γαλλικές, ή ιταλικές αποδείξεις. Και στην Αγγλία μόνο στα σούπερ μάρκετ και στα καταστήματα ρούχων έπαιρνα απόδειξη, ίσως έχουν άλλο σύστημα, τι να πω.
    Υπάρχουν και Έλληνες που έχουν διαπρέψει ζώντας στην Ελλάδα
    Ο νόμος συνήθως εφαρμόζεται στην υπόλοιπη Ευρώπη, αλλά δεν πιστεύω ότι τα χρήματα κάποιου δεν τον βοηθούν να πέφτει στα μαλακά εάν δικαστεί, ακόμα κι εκεί
    Όσο για τα σκατά των σκύλων, μάλλον δεν έχεις περάσει από τη γαλλική Νίκαια ;ρ
    Θεωρούμε οι Έλληνες το ίντερνετ δημιούργημα του διαβόλου;
    Σχετικά με τα δάση, μάλλον πρέπει να πεις τι εννοείς όταν λες Ευρώπη, γιατί θυμάμαι τρομερές πυρκαγιές και σε Ισπανία και Πορτογαλία.
    Και τέλος μη συγκρίνεις τους Queen με τον Beethoven, και κανέναν από τους δύο με τον Notis, διότι είναι σαν να συγκρίνεις διαμάντια με φιστίκια. Έχουμε κι εμείς υπέροχους μουσικούς. Υπάρχουν οι Θεοδωράκης, Χατζηδάκης, Καραΐνδρου (έχοντας διαπρέψει ζώντας στην Ελλάδα), Παπαθανασίου, Τσιτσάνης, Βαμβακάρης (αν θες να το πας στο πιο λαϊκό) και πολλοί άλλοι.
    Γενικά έχεις και τα δίκια σου και σε αρκετά συμφωνώ μαζί σου. Ούτε εμένα μου αρέσει να διαβάζω τέτοια ελληναράδικα, άσε που δεν πιστεύω ότι αυτοί που χαίρονται μ’αυτά έχουν καμία σχέση με τους αρχαίους (ή ξέρουν γι’αυτούς) για τους οποίους κοκορεύονται..
    ΑΥΤΑ! Φιλιά ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τέλεια. Ευχαριστώ για τη γλωσσική επιμέλεια, οι παρατηρήσεις σου καταγράφηκαν εκεί που πρέπει.

    Κατά δεύτερον, αναφέρεις συγκεκριμένες περιπτώσεις σε δικές μου γενικεύσεις. Το γιατί δε κόβουν αποδείξεις στο εξωτερικό οφείλεται στο ότι δηλώνουν πραγματικά αυτά που βγάζουν κι έτσι δε χρειάζεται ο μπαμπούλας της εφορίας να τους κυνηγάει για να κόψουν αποδείξεις. Η πληρωμή φόρων θεωρείται ωφέλιμη κοινωνική πράξη και όχι αυτό που σημαίνει εδώ. Συμφωνώ επίσης στο γεγονός πως κι εκεί οι ίδιοι βγαίνουν. Με μια διαφορά. Δε κλέβουν τουλάχιστον, όχι όσο εδώ πάντως. Για τα σκατά των σκύλων επίσης, αν εξαιρέσεις τη Γαλλία, σε όποια χώρα πήγα, σκυλόσκατα δεν είδα αν και όλοι ήταν με έναν κόπρο στο κατόπι. Για τις πυρκαγιές επίσης, ε, εδώ νομίζω ότι κάνεις πλάκα. Καίγεται κάθε χρόνο η Ισπανία και η Πορτογαλία; Ή τα καμμένα δάση τους τα κάνουν σπίτια; Τέλος πάντων, η επί μέρους εξέταση των περιπτώσεων που ανέφερες δεν ωφελεί κάπου. Γιατί καμιά χώρα ή κοινωνία δεν είναι ιδανική. Το ζήτημα είναι πόσο αλλάζεις αυτή την κοινωνία που ζεις προς το καλύτερο ή όχι. Φιλιά επίσης :Ρ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν μπορεις να φανταστεις ποσο χαιρομαι,οταν βλεπω οτι υπαρχουν και καποιοι τελος παντων,με νορμαλ αντιληψη.Λυπαμαι ομως πολυ, γιατι στην αντιπερα,υπαρχουν απειρα σκατοκεφαλα ζωα,που δεν χαμπαριαζουν,προκαλωντας την οργη και αγανακτηση.Εγω δεν εχω την δυναμη να κανω κουβεντα μαζι τους.

      Διαγραφή
  5. Αγαπητή Ηλιάνα σου προτείνω:
    "Και εσύ Έλληνας ρε;" Του Βασίλη Χριστόπουλου
    "Πόλεμος και εθνοκάθαρση" του Τάσου Κωστόπουλου
    "Το βάσανο της ιστορίας" Των Σπύρου Σοφιανού και Ουμούτ Οζκιριμλί.
    Έτσι θα αρχίσεις μια κατάλληλη θεραπεία απεγκλωβισμού από την σχολική προπαγάνδα που σε 12 χρόνια σε έκανε περήφανη νεοΕλληνίδα. Μην στεναχωριέσαι για τα σκατόσκυλα της Νίκαιας!Κοίτα τους σκουπιδότοπους σε όλα τα νησιά μας...(και είναι και πολλά). Οι Έλληνες που διέπρεψαν στην Ελλάδα (μετά θάνατο) ζητιάνευαν για ένα κομμάτι ψωμί λίγο πριν πεθάνουν (μιας και ανέφερες τον Μάρκο). Θεοδωράκης κλπ που ανέφερες ήταν απαγορευμένος, ήταν στην φυλακή, τον κυνηγούσαν οι συμπατριώτες μας και εάν δεν έβγαινε εκτός Ελλάδας να θα ήταν ακόμα σε κανα μπουντρούμι να γράφει στιχάκια. Αλλά ας μην μπαίνουμε σε κάθε σου σχόλιο γιατί θα λαϊκίσουμε. Προσπάθησε να καταλάβεις και εσύ όπως και ο κάθε περήφανος Ελληνάρας ότι η κριτική είναι εποικοδομητική και βοηθάει για να βελτιωνόμαστε, όχι να καθόμαστε στην ασχήμια μας και να δηλώνουμε τα πάχη μας τα κάλλη μας...Μπράβο στον ProjectMan! Έτσι να ξέρουμε ότι δεν είμαστε μόνοι σε αυτό το Ελληναράδικο μπάχαλο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. “To γιατί δε κόβουν αποδείξεις” – ναι, βλέπω “εκεί που πρέπει” καταγράφηκαν ;ρ
    Όσο για τους έντιμους ξένους, τα offshore και τα tax haven ελληνικές εμπνεύσεις φοροδιαφυγής είναι; (Δε ρωτάω ποιος τα χρησιμοποιεί, αλλά ποιος σκέφτηκε να τα δημιουργήσει)
    Ότι εκεί δεν κλέβουν, βέβαια, δεν μπορούμε να το ξέρουμε. Ίσως και να μπορούμε, απλώς δεν το έχω ερευνήσει το θέμα, οπότε κρατάω μια πισινή κι εκεί.

    Ανώνυμε, δεν έχεις καταλάβει τίποτα, οπότε δεν κάθομαι να εξηγούμαι, αλλά θα εκτιμούσα μία λιγότερο εμπρηστική απάντηση που δε θα με απέτρεπε από τη διάθεση να συζητήσουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Σωπα ρε φιλε...που θα σνομπαρεις και την ελληνικη μουσικη την ιδια στιγμη που οι ομογενεις μαθαινουν στους ξενους(ναι σ αυτους που σκυβεις το κεφαλι και υποκλινεσαι)την ελληνικη μουσικη.Επισης μαθε οτι στη βορεια ευρωπη τα ποσοστα αλκοολισμου και αυτοκτονιων χτυπανε κοκκινο.Επισης μαθε πως αυτοι οι λαοι δημιουργουν πολιτισμο εχοντας υποκλεψει κομματι του δικου μας και της ιστοριας μας.Επισης μαθε πως εμεις οι ΕΛΛΗΝΕΣ ποτε δε σκυβουμε το κεφαλι.Τελος ομως οφειλω να συμφωνησω μαζι σου στο οτι κυβερνομαστε απο αρχιλαμογια μας και η νοοτροπια μας ειναι κακη.Παντα ομως υπαρχει καιρος να αλλαξουνε ολα

    ΑπάντησηΔιαγραφή